Tolna Megyei Értéktár

Növelné az agrártárca a hungarikumok támogatására szolgáló keretet

Az agrártárca a következő években növelni kívánja az évi mintegy 500 millió forintos, a hungarikumok támogatására szolgáló keretet - mondta a földművelésügyi miniszter hétfőn Budapesten, az első Paprika Market megnyitóján.

Fazekas Sándor a főváros legnagyobb alapterületű hungarikum ajándékáruházának hivatalos átadásán elmondta: a most rendelkezésre álló mintegy félmilliárd forintból támogatják például a hagyományőrző szervezeteket, illetve finanszírozzák több hungarikum reklám- és marketingköltségét.

Elmondása szerint a keret növelésére azért van szükség, mert a hungarikumok száma emelkedik - most 54 van -, és például az élelmiszer jellegű termékeknél szükség lehet az ismételt piaci bevezetésre, így például a debreceni páros kolbász esetében.

A hungarikumok a magyar nép kimagasló teljesítményei, minél szélesebb körű megismertetésük fontos a bel- és a külpiacokon is - fűzte hozzá a miniszter.

Fazekas Sándor az MTI-nek elmondta: a hungarikumok minősítési rendszere alulról építkezik, a termékek köre civil kezdeményezésre bővül. Hungarikum ugyanis csak az a magyar csúcsteljesítmény lehet, amelyet egy adott magyar közösség magáénak érez és azt gondozza - emlékeztetett a miniszter.

Úgy vélekedett, a hungarikumok száma száz körüli lehet majd, a magyar értéktár azonban ennél nagyobb is lehet.

 

Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) agrármarketing vezérigazgató-helyettese szerint a Paprika Market és a hasonló kezdeményezések jól szolgálják, hogy a nagyközönség is megismerje a magyar termékek legjavát.

Az MTI-nek elmondta: az MT Zrt. az idén az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállításon és Vásáron (OMÉK) kívül belföldi promócióra mintegy 180 millió forintot, jövőre ennek mintegy másfélszeresét költi.

 

Rácz Péter, a Paprika Market tulajdonosa az MTI-t arról tájékoztatta, hogy a terveik szerint már jövőre megnyitnak egy hasonló ajándékáruházat, a helyszínét egyelőre nem közölte.

Beszámolt arról, hogy a most átadott üzletben a tesztüzem hét hónapja alatt 18 ezer vásárló fordult meg, és 53 ezer terméket vásárolt.

 

(forrás: MTI)