Sió-torkolati árvízkapu
2014-ben már negyvenéves lett a Sió-torkolati mű, amelyhez a legközelebbi település Bogyiszló. Az 1956-os jeges árvíz után határozták el a megépítését.
2014-ben már negyvenéves lett a Sió-torkolati mű, amelyhez a legközelebbi település Bogyiszló. Az 1956-os jeges árvíz után határozták el a megépítését.
1928–1930 között épült. Tervezője Kossalka János műegyetemi tanár volt. A hidat 1930 novemberében adták át a forgalomnak.
Bonyhád nemzetközi hírű üzemét 1909-ben alapították és jegyezték be. Nemzetközi hírnevét a zománctábla-gyártással szerezte meg, ennek is köszönhette 1926-ban a kiállítási aranyérmet.
Az M6-os autópálya Pécsig vezető szakaszának 2010 márciusában történt átadása nyomán Bátaszék bekerült a legkorszerűbb közúti rendszerbe. A város alatti szakasznak országos hírét a hazánkban egyedül itt létező autópálya-alagutak láncolata adja.
Lévén, hogy Pörböly korábban nem volt önálló község, s a közút Alsónyéket is csak a határában érintve fut be a híd felől Bátaszékre, ezt a dunai átkelőhelyet a köztudat Baja és Bátaszék közötti hídként tartja számon. Valójában a tolnai oldal hídfője is Bács-Kiskun megyébe esik, mivel a megyehatárt a folyam szabályozás előtti medervonala adta.